Nemrég indítottam egy kérdőívet, amelyben megkérdeztem, mi a legnagyobb aggodalmad idén?
A legtöbben a bevételeik miatt aggódtak. Sokan fogalmazták meg, hogy megváltozott minden, mindenki mindent online akar eladni és a piac teljesen telített.
Ez a bejegyzés ezzel fog foglalkozni.
Mi is az, hogy telített a piac?
A piac telítettsége lényegében azt jelenti, hogy egy termék kínálata sokkal magasabb lesz, mint a kereslet.
Ilyenkor a vállalkozások általában olyan stratégiákat alkalmazhatnak, mint a költségcsökkentés, a diverzifikáció (kockázatcsökkentés stratégia), árcsökkentés, árakciók. Ennek eredményeként persze a vállalkozások növekedési lehetőségei rendkívül korlátozottá válhatnak. Ha egy termékből több van, mint ahány ember megvásárolja, megnövekedik a versenyhelyzet.
Mi lehet a megoldás?
Íme hat általában ajánlott lépés, amelyek segítségével népszerűsítheted vállalkozásodat egy telített piacon:
1.Piackutatás
Ha megérted a vásárlóidat és felmérted, hogy a versenytársaid milyen módszereket alkalmaznak vállalkozásuk népszerűsítésére, előnyt jelenthet számodra. A kutatás ötletet adhat egy teljesen új üzleti tervhez is, amely megkülönbözteti termékedet, kínálatodat a többiekétől.
2. Hozz létre piaci rést
Vállalkozásod a telített piacon is növekedhet. Ehhez hangsúlyozd azt az egyediséget, amit csak a te kínálatod nyújt. Ha piaci rést hozol létre vállalkozásod számára, vevőidnek automatikusan okot adsz arra, hogy a te kínálatod legyen számukra az egyetlen ésszerű választás. Tudnod kell: Az emberek olyan termékeket választanak, amelyek megfelelnek sajátos igényeiknek és azt keresik, hogy mitől lesz más a te kínálatod. Találd meg mi tesz téged különlegessé!
3. Hatékony árazás
Sokan a telített piacra árcsökkentéssel válaszolnak. Ez a módszer hatékonynak látszik, de rengeteg pénzt veszíthet a vállalkozásod.
Jobb lehetőség az árak emelése (high ticket árak -> erről részletesen a következő bejegyzésben írok! ), és kínálatoddal olyan emberek célzása, akik hajlandóak többet fizetni egy prémium termékért. Itt visszautalnék az egyes pontra a piac, a célközönség, a vevők mély és részletes ismeretére.
4. Marketing
A kreatív marketing eszközök vonzóbbá tehetik vállalkozásodat versenytársaidnál. Hatékony reklám ismertebbé teheti kínálatodat potenciális vevőid számára. A marketingterved célja az kell legyen, hogy termékedet emlékezetessé tegye azok számára, akiknek sok választási lehetőségük van. Ha jól csinálod, új piacokat is elérhetsz.
5. Ügyfélszolgálat biztosítása
Egy jól működő ügyfélszolgálat okot adhat vásárlóidnak, hogy téged válasszanak a versenytársaddal szemben.
Itt jön be az ügyfélélmény fogalma. Az az ügyfél, akinek kellemes élményei vannak veled, kollégáiddal, weboldaladdal, vagy üzleteddel kapcsolatban, valószínűleg visszatérő vásárlód lesz. Ügyfélszolgálatoddal információkat szerezhetsz vásárlódról, segíthet kapcsolatokat építeni és lojális, visszatérő vásárlóközösséget építeni.
6. Hozzáadott érték
Egy másik taktika a telített piac leküzdésére további termékek vagy szolgáltatások létrehozása. Terméked értékének növelésével újabb okot adsz vásárlóidnak arra, hogy nálad vásároljanak. Az olyan ösztönzők felkínálása, mint az ingyenes frissítés, ingyenes kiszállítás vagy a speciális szolgáltatásokhoz való hozzáférés, vonzóbbá teheti termékedet.
A következő bejegyzésben a magasabb ár – stratégiáról fogok írni.
Ne maradj le, iratkozz fel hírleveleimre és időben értesülsz az új dolgokról.
Szívesen beszélgetnél a vállalkozásodról fejlesztéséről? Foglalj időpontot ITT