Hogyan lesz közgazdászból arculatot, weboldalakat tervező, márkákat építő vállalkozó?
Tíz éve még táblázatokat töltöttem. Ültem a pénzügyi osztályon, és centire kiszámoltam, mi éri meg és mi nem. Excel, riport, költségvetés, határidők. Kívülről minden rendben volt. Belül? Nem egészen.

Mindig is lenyűgoztek a festmények, a formák, a színharmóniák. Volt, hogy egy kávézóban is azon kaptam magam, hogy a múlt mögötti üvegek színtöréseit csodálom. Vonzottak a betűtípusok egy plakáton. Megcsodáltam, ha egy weboldal érezhetően tükrözte azt, aki mögötte áll. Akkor még nem volt világos, hogy ez egy szakma. Csak azt éreztem: valami ott mocorog bennem, amit nem tudok táblázatba zárni.
Aztán jött egy pont. Egy vállalkozó barátnő megkért, segítsek neki átgondolni a márkáját. Azt hittem, pénzügyekről lesz szó. Ehelyett színeket, üzeneteket, formákat, hangulatokat hozott. És valami átkattant. A logika és az érzelem végre összefonódott. Már nem számokat rendszereztem – hanem érzéseket formáltam vizuális nyelvre.
Elkezdtem tanulni. Dizájnt, UX-et, márkastratégiát, pszichológiát. Közben estéről estére készítettem logókat, weboldalakat, moodboardokat – először barátoknak, aztán ügyfeleknek. Nem volt egyszerű. Volt, hogy két világ között vergődtem. De minden új márka, amit segítettem életre kelteni, közelebb vitt ahhoz, aki vagyok.
Ma már tudom: nem fordítottam hátat a közgazdász énemnek. Beépítettem. Mert egy erős márka nemcsak szép – hanem tudatos, összefüggő és működőképes. A számok világa megtanított rendszerezni. A márkák világa megtanított érezni.
Most ott tartok, hogy vállalkozók fordulnak hozzám, amikor szeretnék, ha a márkájuk végre őket tükrözné. Segítek színekben, szavakban, formákban kifejezni, amit belül már éreznek – csak eddig nem tudták kimondani.
Ez az én utam. Pénzügyesből márkastylist. Táblázatból történet.
És lehet, hogy neked is van egy ilyen történeted. Csak még nem mesélted el.