Hogy néz ki egy folyamat?
Az üzleti stílus tanácsadó tevékenység nehezebben kategorizálható, de ez nem is baj.
Nem csupán a vállalkozásod üzleti tervezésével foglalkozom, hanem a minőségével, a stílusával, az élménnyel, amit ügyfeleidnek és magadnak is nyújtasz a vállalkozásoddal.
Nem lehet mindenkit felcimkézni ugye?
Bemutatom most azt a teljes folyamatot, amit én képviselek az ügyfelemmel való közös munkában.
Ami fontos: ez egy közös fejlesztési folyamat lesz, együtt fogunk dolgozni. Szükséges lesz a te aktív közreműködésed is, hiszen a te vállalkozásodat építjük.
A nulladik lépés: Az első konzultáció, itt dől el sok minden. Az első beszélgetés során megismerjük egymást, megbeszéljük hol tart most a vállalkozás és beszélünk arról is, mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal. Ezen alkalmakkor szoktam jegyzetelni és elkészítem a jelenlegi helyzet auditját. A megbeszélésünk végén pedig felvázolom a közös munkánk irányát, állomásait.
Első szakasz: Meghatározzuk azt a minőséget, stílust, amit a vállalkozásoddal képviselni szeretnél. Ehhez sok kérdést teszek fel, használok táblázatokat, munkafüzetet, tipizálási eszközöket. Ilyenkor előfordulhat, hogy javaslok neked otthoni post it módszeres, vagy más jellegű ötletgyűjtést, mert elképzelhető, hogy menet közben kiderül egészen más tevékenységben érzed magad lendületesnek, mint amit kezdetben vállalkozási ötletként gondoltál. Ilyenkor finomítjuk, csiszolgatjuk az eredeti ötletedet, hogy igazán ütőképes vállalkozássá alakuljon. Megalkotjuk a vállalkozásod alkotmányát, összeírjuk a céljaidat. Megtervezzük, hol fogsz tartani a vállalkozásoddal 5-10-20 év múlva.
Második szakasz: Amikor már tudjuk milyen stílusú, minőségű vállalkozást szeretnél, mi a célod az egésszel, megvizsgáljuk a piacot. Megnézzük a hasonló vállalkozások kínálatát, kutatunk. Ugyanígy pontosítjuk azt is, hogy kiknek szeretnél eladni, vagyis egészen pontosan meghatározzuk a lehetséges vevőidet.
Harmadik szakasz: Átbeszéljük a kínálatodat, választ találunk a „MIT?” kérdésre, elkészítjük a termékajánlat tábládat. Foglalkozunk az üzleti terved alapjaival, ártáblával, költség és bevétel tervekkel. Azt is átbeszéljük, HOGYAN szeretnél értékesíteni. Végül elkészítjük a vállalkozásod üzleti modell vásznát.
Negyedik szakasz: Most jön a vizualitás, a látvány. Az eddigiekre alapozva elkészülnek a vállalkozásod arculati elemei, látványelemek, weboldal stb. Ezen a ponton külső partnereimet is bevonom a közös munkánkba, természetesen veled egyeztetve. Kidolgozzuk az arculatodhoz illeszkedő stíluselemeket, itt szerepet kaphat akár az öltözködésed is.
A cél, hogy amikor megjelenik valahol a vállalkozásod, vagy te a vállalkozásod képviseletében, az a vállalkozás minőségét méltón képviselje, minden területen harmonikus és egységes legyen.
Ötödik szakasz: Karbantartás – Amikor már működik a vállalkozásod merülhetnek fel kérdéseid, szükség lehet bizonyos részek pontosítására. Menet közben még szükséges lehet a vállalkozásod folyamatainak optimalizálása, hatékonyabbá tétele, ezért konzultációkkal, mentorálással segítelek.
Segíthetek?
Stabil alapokra, üzleti tervre van szükséged?
Sokszor csak egy kis beszélgetés, tanács szükséges, van amikor komolyabb támogatás. Beszélgessünk!