Mint minden esetben, most is azt javaslom, figyelj a részletekre! A tiszta, aprólékos megjelenés (akár munkádról, vagy a személyes megjelenésedről, vagy a vállalkozásodról is legyen szó) nagy hatással van az életedre.
Amikor ügyfeleimmel beszélgetek a vállalkozói kihívásokról, igyekszem oldani az elakadásokat.
Tudom, hogy ez a fajta „összerakás” a) azonnal önbizalmat és b) rengeteg lehetőséget kínál, mindig arra biztatom vállalkozó ügyfeleimet, hogy fektessenek be összképükbe – és ami még fontosabb, gondoljanak a finomabb részletekre is.
Ennek nagyon sok finom kis szelete, rétege van, vállalkozásonként és személyenként változó. Ezért most csak néhány tippet szeretnék megosztani az imázsba való befektetéssel kapcsolatban.
Ismerd meg önmagad!
Mindenek előtt, határozd meg magadnak is, ki vagy, milyen erkölcsi-etikai elvek mentén haladsz, milyen gondolatok határoznak meg téged. Az a személy, aki most vagy, valószínűleg abból a személyből fejlődött, aki néhány évvel ezelőtt voltál.
Amikor úgy döntesz, hogy befektetsz a személyes és vállalkozói imázsodba, stílusodba, meg kell értened a jelenlegi céljaidat, vágyaidat és motivációidat. Nyilván ezen a ponton kell azon is elgondolkodnod, hová haladsz tovább, mit szeretnél elérni. Ne sajnáld az idődet, hogy újra megismerd magad!
A klasszikusok
Kezdetben, amikor épp a személyes és vállalkozói stílusodat szeretnéd kialakítani néha úgy érezheted, hogy elvesztél a rengetegben és fogalmad sincs mitől lesz a te stílusod, megjelenésed az a minőség, amit szeretnél képviselni. Biztosíthatlak, ebben nem vagy egyedül! Van azonban egy egyszerű tippem a számodra – kezdd a klasszikusokkal! Ha a visszafogott klasszikus megjelenést irányozod elő a saját és a vállalkozásod megjelenésében, nem hibázhatsz nagyot. A klasszikus színek és formák időtállóak, elegánsan képviselnek téged, használhatsz egy klasszikus arculatot, öltözetet bármikor.
Törd fel a kódot!
Amikor a az imázsodat építed, elengedhetetlen, hogy tisztában legyél azzal, hogy az a minőség, küldetés, amit a vállalkozásoddalképviselni szeretnél, milyen jegyekkel rendelkezik, milyen célkitűzései vannak, milyen kérdéseket vet fel, melyek a félelmei és megoldásai.
A vállalkozásfejlesztési folyamatban ezen a ponton szoktuk a Jungi arhetipusok auditját, jellemzőit végignézni és a tanulságokat felhasználni.
Az a tapasztalatom, hogy hitelesen azt a stílust tudjuk képviselni, ami belőlünk jön. Mondok egy egyszerű példát: A divattrendek rendszeresen változnak. Bizonyára láttál már olyan embert, aki igyekezett trendin felöltözni, mégis, minta nem az övé lenne az öltözet, sután mozgott és viselkedett. Nem idézem, de van erre néhány magyar közmondás 🙂
Így van ez a vállalkozásokkal is.
Én például üzleti tanácsadóként, az én stílusommal soha nem leszek hiteles habos rózsaszín betűkkel és fogalmazással. Tudom, próbáltam régebben így írni, amire egy nagyon kedves ismerősöm azonnal hívott is, hogy „Mi van? Elgurult a gyógyszered? Ez nem te vagy!”
Miután feltörted a kódot, megtaláltad a saját típusodat, minőségedet, sokkal magabiztosabb leszel és jobb döntéseket fogsz hozni.
Ebben pedig segítek neked, ha igényled. Beszélgessünk!
Vedd igénybe szakértő segítségét!
Valljuk be, a mindennapi életünkben rendszeresen dolgozunk együtt különböző szakértőkkel a problémák megoldásában. Aki beteg, orvoshoz megy. Ha jogi segítségre van szükséged, ügyvédet keresel. A hajadat többnyire a fodrászod festi, vágja stb. Ilyenkor nem csak támaszkodsz ezekre az emberekre, területük szakértőire, hanem befektetsz is.
De kihez fordulsz, ha befektetni szeretnél a személyes és vállalkozói imázsodba?
A hozzám hasonló üzleti stílus tanácsadókkal való együttműködés a legértékesebb és leghatékonyabb módja annak, hogy igazán stílusos és sikeres vállalkozóként tekinthess magadra.
Az ügyfeleimmel való közös munkánk során segítek, hogy jó beruházásként tekintsenek az imázsépítésükre, tisztázva a személyes és vállalkozói céljaikat, minőségüket, a lépéseket amelyek segítenek üzleti terveiket jó mederben tartani.
Kialakítjuk azokat a kulcsfontosságú kommunikációs elemeket, vizuális jegyeket, stílust amelyek egyedi üzenetüket közvetítik a világ felé.
És igen, mindezt (és még többet!) megtehetsz, ha üzleti stílustanácsadóval dolgozol a vállalkozásodért!
Segíthetek?
Igazán jó imázst szeretnél?
Segítek! Építsük fel a személyes és vállalkozói imázsodat, amely azt a minőséget képviseli amit szeretnél közvetíteni és azokat a vevőket vonzza hozzád, akik lojális követőtáborként növelik a sikeredet.