Vannak, akik a vállalkozásuk tervezésekor elkészítik a stratégiájukat, üzleti tervüket. Vannak, akik csak belevágnak és menet közben majd alakítják a dolgokat.
Miért jó, ha van kidolgozott üzleti stratégiád? Ad egy kiindulási alapot, egy biztos pontot.
Miközben kidolgozod, felkészülsz a vállalkozásra és az sem utolsó szempont, hogy magabiztosabb leszel.
Nézzük, milyen pontokat tartalmazzon a stratégiád?
- Misszió, vízió, a magasztos cél, amiért az egészet csinálod. Ezért vállalkozol. Itt még nem kell két lábon állnod a földön, álmodj bátran! Nagyokat is lehet 😊.
- Okok, amiért vállalkozó szeretnél lenni. Ez a pont kizárólag RÓLAD szól!
- Alapértékek, vezérlő elvek, amelyek fontosak a számodra és a vállalkozásodban is alapértékként, zsinórmértékként tekinted őket.
- Hosszú távú céljaid. Mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal? Ide beírhatod a vállalkozói és személyes céljaidat is. A célkitűzésről tervezésről workshopot és 1:1 tréninget is ajánlok, itt tudsz jelentkezni.
- Rövid távú céljaid. A hosszú távú célok lebontása kisebb etapokra.
- A célcsoportod részletes leírása
- Kutatás: Milyen a piacod? Kik vannak a piacon? Kik a versenytársak, milyen a kínálatuk?
- Mit szeretnél értékesíteni a vállalkozásodban? Dolgozd ki részletesen az értékajánlatodat!
- Hogyan fogsz értékesíteni? Milyen csatornákon, online, offline, weboldalon, webáruházban, személyesen, négyszemközt, csoportokban, kapcsolatokon keresztül?
- Erőforrásaid: Emberi, anyagi, tárgyi erőforrások felsorolása, amelyek szükségesek a terveid eléréséhez. Igazítsd a tervezésedet a céljaidhoz is.
- Marketing tervezés
- Pénzügyi tervezés, nos ez egy nehéz blokk, de nagyon-nagyon fontos. Tervezd meg a szükséges kiadásaidat, költségeidet, de azt is részletesen dolgozd ki, milyen bevételeket szeretnél elérni. Részletezd le miből és mennyiért tervezel bevételt.
- Mérések, statisztikák, határozd meg előre, miből fogod látni a terveid megvalósulását, milyen módon, mikor fogsz statisztikákat nézni, hol tart a vállalkozásod.