Barion Pixel

Markad Branding Consultant

Vállalkozásindítás kevés pénzből?

Amikor a legelső vállalkozásomat indítottam, nem voltak előttem minták, amiket követhettem volna. Ugyan tanultam közgazdaságtant, marketinget, de az elmélet és a valóság nagyon eltértek egymástól. Az évek során folyamatosan tanultam és tapasztaltam és már említettem, hogy volt olyan időszak is, amikor szinte a semmiből indítottam újra a vállalkozásomat.

Manapság sokat hallunk a gazdasági nehézségekről, háborús helyzetről stb., tökéletesen megértem azokat, akik félnek egy vállalkozásba belefogni.

Ugyanakkor ott motoszkál bennük, hogy többre vágynak, hogy szeretnék megvalósítani a céljaikat, álmukat, esetleg bizonyítani szeretnének önmaguknak is. Ebben segítem a vállalkozókat.

Ebben a bejegyzésben az én kipróbált módszeremet mutatom be, amit követhetsz TE is bátran.

Bármikor, amikor valami újat tervezek elindítani először az ideális vásárlómon kezdek el gondolkodni.

Idén január elején, amikor az éves stratégiámat terveztem, azon gondolkodtam, hogy mire van szüksége az én ideális ügyfelemnek.

Mire van szükséged, Neked! 
  1. lépés – Nézz körül a piacon, kutass! Ez nem rakétatudomány – nyilván, sokan ezt mondják most 🙂 DE ezt a lépést nem szabad kihagyni, mert hiába van szuper ötleted és hiába vagy nagyon lelkes, ha nem ismered a piacodat, ahova berobbanni készülsz az új kínálatoddal. A legegyszerűbb, ha használod a keresőket, megnézed, hogy területeden milyen más vállalkozások működnek, mit kínálnak, miben más, miben jobb a te kínálatod.
  2. lépés – Ismerd meg a célközönségedet! Ez is nagyon hasonlít az első lépéshez. Használd bátran a közösségi médiát, szólítsd meg az ismerőseidet, kérdezz tőlük, nézd meg, hogy akit ideális vásárlónak gondolsz, hogy él, mit oszt meg. Indíthatsz kérdőíves kutatást is releváns kérdésekkel. A saját példámban: Az emberek nem azzal keresnek meg általában, hogy nekik üzleti tanácsadóra, mentorra van szükségük. De nem ám! Pedig milyen egyszerű lenne ugye? Sokan egyszerűen nem tudják, mire van szükségük, csak úgy gondolják, hogy valamit rosszul csinálnak, mert nem szereznek elég jó bevételt, minőségi ügyfeleket vagy épp elég követőt, visszajelzést. Innen szoktunk indulni…
  3. lépés – A válaszok és a kutatásod alapján készítsd el az első ellenálhatatlan, visszautasíthatatlan ajánlatodat, ami értékes a közönséged számára. Ne tervezz légbőlkapottan! Alkoss valami olyat, amit az ügyfeleid igazán akarnak! Hiszen az a célod, hogy nálad vásároljanak és másoknak is ajánljanak.
  4. Bevezetés – tervezd meg az éles indulás dátumát, előtte pedig „melegítsd fel” a közönségedet! Ez pontosan azt jelenti, hogy kezdj el posztolni, keltsd fel a figyelmet a terméked iránt, hogy amire ténylegesen elindulsz már legyenek előzetes jelentkezőid, érdeklődőid. Ossz meg apró kulisszatitkokat, a történetet amit a termékedhez kapcsolsz, stb.
  5. Posztolj, reklámozz amennyit csak tudsz! Ez tudom, nagyon megosztó, mert én is utálom, ha naponta többször is látom ugyanazt a posztot, vagy naponta több hírlevelet kapok ugyanattól a küldőtől. Mégis, tudnod kell, ha csak néhány alkalommal teszed közzé az ajánlatod, akkor csak néhány ügyfél jelentkezik be, aki nem is biztos, hogy az ideális vevőd. Nem számít, hogy az ismerőseid, vagy épp a versenytársad szerint a csapból is a te reklámod folyik. Mert a lényeg, hogy találkoznak veled, beszélnek az ajánlatodról. A posztjaid, legyenk vezetősínek az ideális vásárlód számára. Például válaszold meg az esetlegesen felmerülő kifogásokat. Mondd el mit kapnak, ha a te termékedet, szolgáltatásodat választják! Ossz meg jó visszajelzéseket, ajánlásokat, miért lesz jó, ha nálad vásárolnak!

    Úgy érezheted már túl sokat posztolsz, de ne felejtsd el, hogy az emberek nem látják minden bejegyzésedet a közösségi médiában. Hiszen az algoritmusok nem így működnek. Ugyanígy az e-mail listádon levők sem mindannyian kapják meg a hírleveledet, mert spamszűrő blokkolhatja egyik-másik leveledet. Saját tapasztalatból tudom, sokszor nincs időm még egy érdekesnek tűnő mailt sem elolvasni, de amikor megkapom újra, már koncentrálok arra, hogy elolvassam.

    Ott kell lenned, meg kell jelenned, hogy az üzeneted a lehető legtöbb emberhez eljusson.

  6. Használj jó hírlevelezőt! A vállalkozásom fejlesztése során sokat kipróbáltam, nekem most a Mailerlite  a kedvenc.
  7. Nézd át, módosítsd és ismételd meg!

    Miután elindultál és az első kampányod véget ért, menj vissza az elejére, vizsgáld át, nézd meg hol szükséges javítani, vizsgáld meg a termékedet is, hol szükséges finomítani, módosítani. Ha szükséges javíts, mielőtt a következő kampányodat elindítod. Segítő kérdések: Megkaptad a várt eredményeket? Elégedett vagy? Az emberek elégedettek voltak? Milyen visszajelzéseket kaptál? Mi működött és mi nem?

    Ha átnézed a folyamatot és visszajelzéseket kérsz a közönségedtől, a vásárlóidtól, hihetetlenül értékes információkat kaphatsz, amelyek segítségével még jobbá teheted a vállalkozásodat és kínálatát. Az árat is felteheted!

    Az sem utolsó szempont, hogy minden tartalommal rendelkezel, amelyet legközelebb újra felhasználhatsz.

Mit gondolsz? Kipróbálod?

Ebben segítek NEKED is!

Markad's Márkaépítés Program

azért, hogy a vállalkozásod sikeres üzlet legyen!

A vállalkozásod alapjait segítek stabillá tenni és kidolgozzuk azokat az értékesítési folyamatokat, amikkel többvásárlód, stabilabb, kiszámíthatóbb bevételed lesz. Foglalj időpontot és beszélgessünk a sikeres vállalkozásodról!