Nagyon érdekes tanulmányból szemezgetek most. Megnézték, hogy változtak a vásárlói szokások 2021-ben és miként látják ezt a kisvállalkozások. Érdemes néha megnézni a piackutatások eredményét, egyéb statisztikai adatokat, mert nagyon hasznos információkkal szolgálnak az üzleti tervezéseinkhez.
Hol hirdetnek a kisvállalkozások? Vajon vásárolnak-e ugyanitt a vevők?
A kisvállalkozások csaknem fele úgy érzi, hogy a közösségi média a leghatékonyabb csatorna az értékesítésre, népszerűsítésre.
A legtöbb vállalkozó az e -mail, a közösségi média és a weboldaluk valamilyen kombinációját használja. Van aki, jól működő e-kereskedelmi üzlettel, ezekhez kapcsolódó keresőmarketing kampányokkal rendelkezi, mások e-mail üzeneteket küldenek. Vajon mennyire sikeresek ezek a vásárlások szempontjából? Milyen a konverzió? Nézzük a statisztikát:
Kisvállalkozások kampányai, hirdetései
Közösségi média
63%
Saját weboldal
55%
E-mail marketing
52%
A közösségi média fantasztikus lehetőség a kisvállalkozások számára, hiszen érdekes, releváns tartalmakkal el tudják érni reménybeli vásárlóikat és akár lojális követőtábort is építhetnek.
Vajon mennyire szeretnek a fogyasztók a közösségi médián keresztül vásárolni?
Fogyasztói szokások, vásárlások
E-mail marketing
34%
Szöveges üzenet
30%
Közösségi médi bejegyzes, hrdetés
20%
Ez a statisztika azt mutatja számomra – és ha magamból indulok ki, tényleg így van – ritkán állunk le a görgetéssel egy hirdetésre kattintás kedvéért. Hm…
A két kutatást összehasonlítva a következtetés: a kisvállalkozók több mint a fele az energiáit olyan felületre összpontosítja, ahonnan a bevételei 1/5-e származik csupán.
Jogosan felmerül a kérdés, nem kellene nagyobb hangsúlyt fektetni a többi értékesítési csatornára?
A tanulság ebből az, hogy érdeklődőinket, fogyasztóinkat inkább a saját felületünkre, e.mail feliratkozási platformunkra érdemes terelni és itt értékes tartalmat, információt küldeni.
Vállalkozásunk tervezésénél, pozicionálásánál, de a későbbiekben is hangsúlyos, hogy tisztában legyünk vásárlóink igényeivel.
Vajon mennire ismerik a vállalkozások ügyfeleik igényeit?
Tudja, mit keres ügyfelei
rendkívül magabiztos ebben
84%
rendszeres tájékoztatást ad a vállalkozás működéséről
rendszeres tájékoztatást ad a vállalkozás működéséről
50%
úgy gondolják ezek az e-mailek konvertálnak legjobban
ügyfél jóllétét kérdező e-mail
47%
online marketingstratégiája sikeres
rendkívül magabiztos ebben
73%
De mit kedvelnek a vásárlók?
Az egyértelmű kedvezménykódot vagy kupont tartalmazó e -mailek nagyobb valószínűséggel nyílnak meg
Kuponok
77%
Vásárol is az e-mail alapján
Kuponok
67%
A jóllét e-mail milyen százalékban befolyásolja a döntést?
vásárol
40%
Elhagyott kosár e.mail konverziója
megnyitja és vásárol
64%
Rendkívül fontos, hogy időt szánjunk rá és megértsük, mit keres célközönségünk, majd tegyünk meg mindent, hogy azt az élményt adhassuk nekik, amit várnak tőlünk.
Szöveges üzenetek (SMS, Messenger)
A fogyasztók 81 százaléka kapott már legalább egy SMS -t vállalkozástól és 45 százalékuk szerint hasznosak ezek az információk. A vásárlók szerint szerint ezek az üzenetek nagy valószínűséggel vásárlást eredményeznek, mert promóciót, fontos infót tartalmaznak az új termékekre vonatkozóan.
Végül, a kisvállalkozóknak azt is fontos szem előtt tartaniuk, hogy milyen gyakran kommunikálnak az ügyfelekkel.
Könnyű a túl sok küldés csapdájába esni, mindannyian jártunk már úgy, hogy hiába voltak nagyon jók az e.mailek amiket kaptunk, ha mindennap jött egy e-mail egy vállalkozástól, esetleg több is, elfáradtunk, elvesztettük az érdeklődésünket és inkább leiratkoztunk.
A fogyasztók 33 százaléka érzi úgy, hogy túl sok egy-egy vállalkozástól az e-mailek mennyisége. A kevesebb több elvét itt is érdemes szem előtt tartani, e-mailjeinkben pedig értékes, releváns információt küldeni.
Inspiráció, forrás itt
Szeretnél értékes vállalkozásfejlesztés tippeket, ajánlatokat, ajándékokat kapni? Iratkozz fel hírleveleimre!